Marqt wk 6 juni – Sophie & Floor

Deze week zijn we bezig met interviews; zowel medewerkers, ex-mederwerkers als klanten uit de winkel.

Op deze manier willen we erachter komen waarom mensen naar Marqt gaan. Is dit vanwege (duurzame) look & feel of écht vanwege de producten. Na veel gelezen te hebben kunnen we concluderen dat Marqt het ‘hippe’ imago niet opzettelijk bedoeld heeft en het ook lichtelijk irritant vindt dat het zo naar voren komt. Dit is interessant gezien bepaalde keuzes die ze maken. to be continued

checken:
whole foods U.S.A. (onderzoek vs vergelijking marqt)
vormgeving
winkel gelderlandplein (aangepast naar commentaar op dure imago)

ideetje; misschien leuk om de branding te switchen naar een echt geitenwollensokken lookje – en kijken wat dit doet.

boeken:
supermarkt leugen

> focus op inkoop?

“Voorgesneden groente kan minder vitamine C bevatten dan ongesneden groente. Bij het schillen en snijden gaat vitamine C verloren. Bij groene groente komt bij snijden daarnaast een stof vrij, die vitamine C afbreekt. Bovendien bederft gesneden groenten sneller”, aldus het Voedingscentrum.

“We horen dat klanten ons als duur ervaren,” zegt directeur Meike Beeren. Ze denkt dat dat mede het gevolg is van de aandacht die Marqt geeft aan de kleinschalig geproduceerde en kostbare producten, zoals ‘mooie truffelsauzen’, ‘speciale kazen’ en ‘bijzondere vis’.

De lichte formulewijziging verandert volgens Bolle niks aan zijn missie: mensen gezonder laten eten.

links:
https://blendle.com/i/de-volkskrant/marqt-echt-eten/bnl-vkn-20150710-4694941?sharer=eyJ2ZXJzaW9uIjoiMSIsInVpZCI6ImZsb29ycmVpdHNtYSIsIml0ZW1faWQiOiJibmwtdmtuLTIwMTUwNzEwLTQ2OTQ5NDEifQ%3D%3D
https://blendle.com/i/het-parool/de-groene-versie-van-de-grootgrutter/bnl-par-20151002-5152311?sharer=eyJ2ZXJzaW9uIjoiMSIsInVpZCI6ImZsb29ycmVpdHNtYSIsIml0ZW1faWQiOiJibmwtcGFyLTIwMTUxMDAyLTUxNTIzMTEifQ%3D%3D
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/12/winst-moet-je-begrenzen-8871425-a1558435
https://www.oneworld.nl/food/eten-bedrijf/marqt-niet-alleen-voor-hipsters
https://www.social-enterprise.nl/actueel/blogs/wat-ik-je-wilde-vragen-marqt-629
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/10/07/supermarkt-marqt-is-per-ongeluk-hip-a1499737
http://juistmagazine.nl/bedrijf-belicht-marqt-wil-geen-elitaire-hang-out-zijn/
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/02/marqt-merkt-hoe-groter-het-bedrijf-hoe-meer-comm-1539934-a319503
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=104&t=139465

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s